Vedľajší produkt 2013 – 2024
Poeticko-subjektívny dokument vznikol ako „vedľajší produkt“ renomovaných fotografických dielní, v ktorých som bol lektorom. Obrazový depozit tak reprezentuje časové obdobie od roku 2010 – 2024. Vizuálna esej zachytáva verejný priestor ako priestor mozaiky života, vytvárajúci potenciál na interpretáciu hlbšej hybridizácie a fluidnosti obrazu so sociológiou, filozofiou, kulturológiou, či súčasnou postmodernou estetikou. Autor vo svojej transpozícii uvažovania vytvára protipól ku komerčnému vnímaniu urbánneho prostredia. Zároveň má potenciál nekomerčného–paralelného archívu Slovenska, v ktorom sa identifikuje verejný priestor cez metaforu, symboliku. Projekt výstavy predstavuje rôzne udalosti, pôvodne, vianočné obdobie, bežný život, premeny Slovenska, sekundárne koncepčne výraznejšie vyhranené témy rómskych osád a nefiguratívnych náhodne zaznamenaných zátiší z rôznych častí Slovenska. Aktuálny výber subjektívneho dokumentu si prisvojuje individuálnu konštrukciu vizuálneho jazyka, poetiku irónie, ktorá sa nevyhýba melanchólii, bizarnosti, groteske a sebakritickému pohľadu.
Lateral product 2013-2024
The poetic-subjective document was created as a „by-product“ of renowned photography workshops where I was a lecturer. The image deposit thus represents the time period from 2010 – 2024. The visual essay captures the public space as a mosaic of life, creating the potential for the interpretation of a deeper hybridization and fluidity of the image with sociology, philosophy, culturology, or contemporary postmodern aesthetics. In his transposition of reasoning, the author creates a counterpoint to the commercial perception of the urban environment. At the same time, it has the potential of a non-commercial parallel archive of Slovakia, in which public space is identified through metaphor and symbolism. The exhibition project presents various events, originally, the Christmas season, ordinary life, transformations of Slovakia, secondarily more conceptually distinct themes of Roma settlements and non-figurative randomly recorded still lifes from various parts of Slovakia. The current selection of the subjective document appropriates an individual construction of visual language, a poetics of irony that does not avoid melancholy, bizarreness, grotesqueness, and a self-critical view.